A szürke ember (2022) – Kritika

A szürke ember (2022) – Kritika A Bosszúállók két lezáró részét rendező Anthony és Joe Russo teljesítményükkel kiérdemelték a nagyközönség és az egyik legnagyobb streamingszolgáltató bizalmát: a Netflix valaha volt legköltségesebb filmjét – A szürke embert – készíthették el mintegy 200 millió dollárból. A 160 millióból készülő Különösen veszélyes bűnözők legyártása is hatalmas baklövés volt […]
The post A szürke ember (2022) – Kritika appeared first on Filmezzünk!.

A szürke ember (2022) – Kritika

A Bosszúállók két lezáró részét rendező Anthony és Joe Russo teljesítményükkel kiérdemelték a nagyközönség és az egyik legnagyobb streamingszolgáltató bizalmát: a Netflix valaha volt legköltségesebb filmjét – A szürke embert – készíthették el mintegy 200 millió dollárból. A 160 millióból készülő Különösen veszélyes bűnözők legyártása is hatalmas baklövés volt a Netflix részéről, vajon a Russo tesók tevékenysége is egy rituális pénzégetéssel lesz egyenértékű?

Vadonatúj előzetest kapott A szürke ember Ryan Goslinggal és Chris Evansszal

A CIA egy programja keretében a világ legjobb képességű bűnözőivel szerződnek le, a törvényszegők a börtönbüntetés helyett akcióznak a titkosszolgálatnak. A vezetőségváltás miatt a régi program nagyágyúja Sierra Hatos (Ryan Gosling) menekülésre kényszerül, ugyanis többé nem tűrik el a borús múltat a szervezetnél. A vezetőség Lloyd Hansent (Chris Evans) bízza meg Hatos kiiktatásával, akinek eredményességét gátlástalansága garantálja – kezdetét veszi a hajtóvadászat.

A szürke ember nem próbál sem több, sem másabb lenni, mint ami: egy kémszálra építő akciófilm vonásait lehet észlelni már az első percektől és kétség sem férhet hozzá, hogy a 200 millióból telt az akciójelenetekre is.

Valószínűleg a pénz másik fele Ryan Gosling, Chris Evans és Ana de Armas zsebében landolt, viszont kevés értékelhető rész maradt az akciókon és a színészeken kívül. Az egyik, talán legkínosabb eleme a filmnek, hogy egy James Bond koppintásként van eladva: az alkotók humorizálva a Sierra Hatos fedőnevet azzal indokolják, hogy a 007-es már foglalt volt.

Ryan Gosling és Chris Evans közös filmmel jelentkezik - Itt A szürke ember első rendes előzetese!

Maga a karakter nem is mutat végtelen hasonlóságot a brit legendával, inkább Ryan Gosling eddigi szerepeiből lesve gyúrták össze a legyőzhetetlen akcióhőst: az első jelenetsorból a neonfényben megvilágított hőst a Szárnyas fejvadász 2049-ből, majd később a jó ideig egyedül dolgozó, magányos hőst látjuk a Drive – Gázt!-ból, míg fel nem bukkan Ana de Armas a színen. Lloyd a pszichopata antiamerika-kapitány sem hordoz a megszokottnál mélyebb személyiségkomponenst és egyedül a színészi játék miatt vagyunk képesek őt valójában utálni, kegyetlen gaztettei olyannyira beágyazatlanok és karikatúraszerűek.

A „jó és rossz fiú” kijelentések felszínességével szintén vádolható, dimenzionálatlan karakterek kölcsönhatásait a véget nem érő akciójelenetek kötik össze: kétség sem fér hozzá, hogy a komponálási képességek itt fedezhetőek fel leginkább, a kreativitás és a ráfordított pénzösszeg meghozta erejét, így láthatjuk az amúgy Prágában játszódó cselekménynek otthont adó hely pusztulását.

Mindez a zsáner szabályai szerint pozitívum, csak éppen a koherens, egész forgatókönyv építésében nem jelent segítséget, sőt inkább kezdetét veszi a Michael Bay effektus egy fokkal ízlésesebb kivitelezése. Habár az akciójelenetek nem válnak a cselekmény szervezőerejévé és azok egy látszólag átgondolt kreatív koncepcióból születnek, akkor sem képes a film összességében közepes fölé magasodni és lenyűgözni a közönséget – pedig ez volt a célja. Elgondolkodtató, hogy az egy ideig működő, megállás nélküli jelenetek sora mennyiben függ a temérdek ráköltött pénztől és mennyiben az alkotók tényleges munkájától, de a különbség még így is jól kivehető: A szürke ember a skálán körülbelül egyenlő távolságra helyezkedik egy átlagosan jó és egy Michael Bay filmtől.

A szürke ember (2022) - Kritika

A Mark Greaney regénysorozatának első részét adaptaló testvérpár – sikeresség és minőség ide vagy oda – már a második részen dolgozik, a Netflix pedig egy új akciófilm-franchise alapkövének látja Russoék munkáját. Filmjük, még ha egy közepesen rossz akciófilmnek is titulálható, nézésre érdemes lehet a zsáner és a Gosling-Evans-Armas színésztrió kedvelőinek. Ha a Netflix ekkora összeget fektetett bele és már berendelte a folytatást, nagy eséllyel egy kiépülő kémfilm-franchise első részét láthatjuk. Abban viszont csak reménykedni tudunk, hogy nem egy rakat Michael Bay filmet akarnak majd ránk sózni több előállítási költséggel, újracsomagolva.

//Csuka Gergő kritikája//

Magyar szinkronnal is befutott az új Különben dühbe jövünk film előzetese!

The post A szürke ember (2022) – Kritika appeared first on Filmezzünk!.

További tartalmak

Az Adam-projekt (2022) – Spoilermentes kritika A Stranger Things egyik rendezőjének, Shawn Levy-nek új, időutazós sci-fi-je március közepén érkezett a Netflixre, a várt siker viszont nem történt meg, még a közepesnek mondható rivális – A Fekete Rák hadművelet – is lekörözte a streamingplatformon. A különleges portfóliójú rendező hírességeket is el tudott csábítani produkciójához, ám a […]
The post Az Adam-projekt (2022) – Spoilermentes kritika appeared first on Filmezzünk!.

Tom Hardy lesz a főszereplője A rajtaütés rendezőjének új filmjének A rajtaütést is rendező Gareth Evans új filmen dolgozik, ez pedig a Havoc, amely a rendező előző filmjéhez, az Apostolhoz hasonlóan a Netflixre érkezik majd, ugyanis nemrég aláírt egy kizárólagossági szerződést a streaming-szolgáltatóval. Gareth Evans maga írja film forgatókönyvét, amelyben Tom Hardy egy olyan nyomozót fog megformálni, akinek alá kell merülnie […]
The post Tom Hardy lesz a főszereplője A rajtaütés rendezőjének új filmjének appeared first on Filmezzünk!.

A Netflix újraindítja a Kémkölykök-franchise-t, ráadásul Robert Rodriguezzel! A Netflix újraindítja a Kémkölykök-franchise-t Robert Rodriguezzel, az évtizedes akció-vígjáték-sorozat ötletgazdájával partnerségben. Rodriguez, aki a 2022-ban bemutatott Mindenkiből lehet hős című Netflix-gyerekfilmet is készítette, a Netflix számára készülő ötödik Kémkölykök játékfilm írója, rendezője és producere lesz – jelentette be szerdán a streaming-óriás, pontosan 21 évvel az első […]
The post A Netflix újraindítja a Kémkölykök-franchise-t, ráadásul Robert Rodriguezzel! appeared first on Filmezzünk!.

A Fekete Rák hadművelet (2022) – Kritika Adam Berg Netflixen megjelenő posztapokaliptikus filmje még a Stranger Things egyik rendezőjének új filmjét, Az Adam-projektet is lenyomta nézettségi számokban. Az elsőfilmes rendező váratlan sikere viszont nem egy erős mezőnyt feltételez, ennek ellenére a hatalmas hype megelőzi a filmet körüllengő negatív kritikák tömkelegét, népszerűsége pedig egy igazán színvonalas […]
The post A Fekete Rák hadművelet (2022) – Kritika appeared first on Filmezzünk!.

A kutya karmai közt (2021) – Kritika Jane Campion Netflixen megjelenő neo-westernje az idei Oscar-díj egyik legnagyobb esélyese, ugyanis 12 jelöléssel vághat neki a díjátadónak. A rendezőnő filmje egy régi zsáner novellaadaptáción keresztüli XX. századi környezetbe helyezésén alapul, amely egy lassú filmdrámával szemlélteti a toxikus maszkulinitást – de mit is jelent ez pontosan? Phil (Benedict […]
The post A toxikus maszkulinitás díjai közt: A kutya karmai közt (2021) – Kritika appeared first on Filmezzünk!.

Megérkezett a Netflix legújabb nagy dobása. A híresztelések szerint a Különösen veszélyes bűnözők a streamingóriás eddigi legdrágább filmje, aminek költségvetése elérte a 200 millió dollárt! De vajon megérte a pénzét a sztárokkal tűzdelt akcióvígjáték?__GA__Rawson Marshall Thurber forgatókönyvíró/rendező nem először áll olyan film kamerája mögött, aminek legnagyobb teljesítménye, hogy Dwayne "The ...

A Mitchellék a gépek ellen – Kritika Tanulságos. Szellemes és kreatív. Ámulatba ejtő. Az év egyik legjobb filmje. – Ilyen és ehhez hasonló jelzőkkel illeték a Netflix új animációs filmjét, a Mitchellék a gépek ellen-t. De vajon tényleg így jellemezhető az amerikai streaming óriás áprilisban debütáló produkciója?  Nem szeretném az elején lelőni a poént, annyit […]
The post A Mitchellék a gépek ellen – Hypehadjárat, vagy valós értékek? appeared first on Filmezzünk!.

Tom Hardy lesz a főszereplője A rajtaütés rendezőjének új filmjének A rajtaütést is rendező Gareth Evans új filmen dolgozik, ez pedig a Havoc, amely a rendező előző filmjéhez, az Apostolhoz hasonlóan a Netflixre érkezik majd, ugyanis nemrég aláírt egy kizárólagossági szerződést a streaming-szolgáltatóval. Gareth Evans maga írja film forgatókönyvét, amelyben Tom Hardy egy olyan nyomozót fog megformálni, akinek alá kell merülnie […]
The post Tom Hardy lesz a főszereplője A rajtaütés rendezőjének új filmjének appeared first on Filmezzünk!.