Újabb magyar film Cannes-ban!

Beleznai Márk Agapé címmel, Gryllus Dorka és Kenéz Ágoston főszereplésével készült rövidfilmjét kiválasztotta a cannes-i filmfesztivál Cinéfondation programja. A világ legnagyobb presztízsű filmes ser...

További tartalmak:

Immár ötödik alkalommal válogatott be magyar filmklasszikust a Cannes-i Filmfesztivál Cannes Classics című hivatalos programja, amelybe ezúttal Sára Sándor önéletrajzi klasszikusa, a Feldobott kő kapott meghívást.

A tavaly cannes-ban versenyző Moldovai Katalin egész estés filmterve, a Teljes napfogyatkozás és Nagy Bori Nincs itt semmi látnivaló című munkája is a nyolc filmterv között van, amelyeket beválogattak...

A tavaly cannes-ban versenyző Moldovai Katalin egész estés filmterve, a Teljes napfogyatkozás és Nagy Bori Nincs itt semmi látnivaló című munkája is a nyolc filmterv között van, amelyeket beválogattak...

Már a mozikban Jean-Pierre Dardenne és Luc Dardenne filmje, melynek premierje kapcsán mindent egy helyre gyűjtöttünk össze, amit érdemes tudnod a filmről.
Ahmed semmiben sem különbözik a kortársaitól...

Egy magyar vizsgafilmet, Beleznai Márk Agapé című rendezői diplomafilmjét is beválogatták a 73. cannes-i fesztiválnak a filmes egyetemek legjobbjait felvonultató Cinéfondation programjába.

Nyilvánosságra hozták a cannes-i fesztivál teljes filmválogatását a szervezők.

Június 17-én tartották a MagentaFilm Magyar Mobilvideó Fesztivál díjátadóját. A fesztivál, melynek megálmodója Prof. Karl Bardosh filmrendező és egyetemi tanár, az idei évben a Magyar Telekom támogatásával valósult meg. Közel 180 alkotás közül választotta ki a rangos szakmai zsűri azt a 11 alkotást, amelyek képviselhetik idén hazánkat a Cannes-i Marché du Filmen. 
A fesztivál kiemelt témája idén a karantén volt, az, hogy hogyan telik az élet a négy fal között, miképp élik meg a koronavírus-helyzetet. A maximum háromperces kisfilmeket mobiltelefonos kamerákkal rögzítették a nevezők, a beérkezett munkák pedig jól bizonyítják, milyen értékteremtő potenciállal rendelkezik okostelefonunk, és milyen sokszínű, minőségi alkotásokat lehet készíteni egy ilyen hétköznapi eszközzel is. 
[...] Bővebben!

Cím nélküli dal kritika A perui Melina León első nagyjátékfilmje 2019-ben debütált Cannes-ban. A rendezőnő egy nagyon érzékeny, személyes vonatkozásokkal is bíró témát dolgozott fel, mely magával ragadóan beszél a 80-as évek Perujáról, és ennek kapcsán hitelesen mutatja be egy elnyomó rendszer működését. A 80-as években, Peruban mindennaposak voltak a lázongások, az ország politikai krízisének […]
The post Óda az elrabolt gyermekhez | Kritika: Melina Léon – Cím nélküli dal (2019) appeared first on Filmezzünk!.